Jak zoptymalizować SEO dla wyszukiwań głosowych?

„Używaj prostych i powszechnie używanych słów

Ponieważ coraz więcej osób korzysta z wyszukiwania głosowego każdego dnia, słowa kluczowe ewoluowały, aby się do niego dostosować. Słowa kluczowe, które kiedyś działały w wyszukiwaniu za pomocą klawiatury, najprawdopodobniej nie będą działać w erze wyszukiwania głosowego.

Powód jest prosty, ponieważ internauci „rozmawiają przez komórkę” i używają języka tak, jakby rozmawiali z kimś realnym. W „erze pisma” były to kompaktowe wyszukiwania z bardzo małą ilością słów jak „restauracje w Krakowie” lub „najlepsza restauracja w Krakowie” dziś jest inaczej, wyszukiwanie jest w formie pytania „Jakie są najlepsze restauracje w Krakowie” lub „Powiedz mi jaka jest najlepsza restauracja w Krakowie”. To sprawia, że formuła wyszukiwania jest inna. Receptą na sukces jest tutaj poznanie swoich klientów i potencjalnych klientów oraz wyobrażenie sobie, jakie pytania zadaliby twoim sprzedawcom lub twojej firmie, gdyby mogli zapytać o to bezpośrednio.

Zarejestruj swoją firmę w Google Moja Firma

Zgłaszając swoją firmę poprzez platformę Google Moja Firma zapewniasz sobie pojawienie się na szczycie wyników Google, ponieważ Google zweryfikuje, że jesteś legalną firmą i da ci pierwszeństwo w wynikach. Jest to ważne nie tylko dla wyszukiwania głosowego, ale także dla SEO twojej strony. Ponadto, rejestrując się w Google Moja Firma będziesz mógł bardziej szczegółowo określić, do których kategorii należy, co bardzo pomoże w procesie wyszukiwania głosowego.

Popraw swoje lokalne SEO

Przez lokalne SEO rozumiemy wyszukiwanie w obrębie własnego miasta lub obszaru miejskiego. Ogólnie rzecz biorąc, dajemy pierwszeństwo wyszukiwaniom uogólnionym i pozostawiamy na boku wyszukiwania typu „Gdzie mogę zjeść rustykalne hamburgery” dokonywane w obrębie własnego miasta. Jeśli ktoś cię nie zna, nie będzie szukał bezpośrednio po nazwie twojej firmy/działalności, ale będzie szukał czegoś związanego z jedną z usług lub produktów, które oferujesz.

Korzystanie z danych strukturalnych

Jeśli prawidłowo skonstruujesz swoją stronę, będziesz w stanie dać Google i innym wyszukiwarkom więcej informacji o swojej witrynie. W ten sposób będą mogli uplasować ją na najwyższych pozycjach, a użytkownikom łatwiej będzie ją znaleźć podczas wyszukiwania głosowego.”