Co Google robi z duplikatami treści na stronie internetowej?

Zduplikowana treść odnosi się do treści, która jest całkowicie identyczne lub bardzo podobne do siebie. W sieci duplikaty treści to identyczne (lub bardzo podobne) treści znajdujące się pod dwoma różnymi adresami URL.

Duplikaty treści mogą być spowodowane wieloma czynnikami, począwszy od trudności technicznych, poprzez niezamierzone błędy, aż po celowe działania. Oczywiście posiadanie podobnych treści jest naturalne i czasami nieuniknione (np. cytowanie innego artykułu w internecie) lub jeśli jesteś jedynym autorem swojego bloga, strona „autorska” będzie podobna do strony głównej bloga.

Co Google robi z duplikatami treści?

Google szacuje, że od 25% do 30% treści w internecie składa się z duplikatów tekstu. Google chce dostarczać użytkownikom jak najbardziej trafne wyniki, więc wiemy, że nie chce pokazywać tej samej treści więcej niż raz w wynikach wyszukiwania. Gdy Google wykryje duplikaty stron, algorytm określa najlepszą wersję strony i wyświetla ją w swoim indeksie. Chociaż Google nie zdradza nam swojej techniki wyboru, która strona będzie „najlepsza”, możemy przyjąć pewne założenia:

Hosting, chmura i serwery

Która strona została opublikowana jako pierwsza – pierwsza jest zazwyczaj priorytetem.
Liczba backlinków do strony, ta z największą liczbą backlinków będzie miała przewagę.
Autorytet domeny dla strony.
Jeśli w treści jest napisane „pierwotnie opublikowane w …” i odwołuje się do oryginalnego źródła, pierwszeństwo ma oryginalne źródło.

Kara za zduplikowaną treść?

Czy zostaniesz ukarany za duplikowanie treści? Nie.

Czy zduplikowana treść szkodzi twojej stronie? To już inna historia. Dlaczego Google nie lubi zduplikowanych lub bardzo podobnych treści?

Kiedy szukasz czegoś w Google, czy chciałbyś zobaczyć dokładnie tę samą treść 10 razy? Oczywiście, że nie! Chcesz uzyskać inne wyniki. Google chce uniknąć SPAMU i niepotrzebnego przeciążania swojej wyszukiwarki i serwerów. Ich celem jest dostarczanie użytkownikom jak najlepszych treści.

Google musi poświęcić wiele zasobów, aby przeszukać twoją stronę. Chociaż zasoby Google wydają się być nieograniczone (i prawdopodobnie są), robot wyszukujący zatrzymuje się w pewnym momencie, jeśli witryna ma zbyt wiele stron. Jeśli Google skanuje twoje strony i znajduje ciągle te same treści, może przestać indeksować twoją witrynę.

Może to spowodować, że ważne strony nie zostaną przeskanowane, więc nowe treści lub zmiany mogą zostać szybko przeoczone. Upewnij się, że wszystkie najważniejsze strony są indeksowane, zmniejszając ilość nieistotnych stron wysyłanych przez twoją witrynę do Google.

Kiedy uzyskujesz backlinki, wskazują one na konkretny adres URL. Ten adres URL staje się coraz „silniejszy” wraz ze wzrostem liczby linków. Jeśli jednak masz 10 wersji tej samej strony, różne witryny mogą linkować do różnych jej wersji. Lepiej jest, aby każda strona linkowała tylko do jednej strony.