
Każdy tekst powinien mieć tytuł. Tytuł pełni bardzo ważna rolę. Jest pierwszą informacją, z która styka się czytelnik. Każdy tytuł spełnia kilka ważnych funkcji.
Tytuły SEO można podzielić na trzy gatunki
- tytuły nominatywne
- tytuły deskryptywne
- tytuły pragmatyczne.
Pierwszy typ tytułu, który posiadają na przykład niektóre teksty seo jest nazwą tekstu. Może odnosić się do niego w luźnym związku znaczeniowym. Tytuł deskryptywny opisuje treść zapisanego materiału. Opisuje ją i streszcza. Tytuł pragmatyczny ma wiele wspólnego z perswazją. W ekspresywny sposób eksponuje zawartość tekstu. Ostatni rodzaj tytułu ma największy wpływ na odbiorcę. Może zmienić jego poglądy i widzenie wielu ważnych w życiu rzeczy.
Współczesne publikatory korzystają z wymienionych trzech rodzajów tytułów w zależności od archetypu marki, grupy docelowej i nastawienia społeczno-politycznego
Dobry tytuł przykuwa uwagę odbiorcy pracy pisarza. Przykuwa go na tyle długo, by zyskać jego przychylność. Niestety styl czytania w internecie wciąż się zmienia. Użytkownicy coraz mniej czytają, a jedynie omiatają wzrokiem tekst i próbują wyłowić poszukiwane informacje. Nowoczesny sposób czytania z angielska nazwano scrollowaniem internetu. Scrollowanie to pobieżne zaznajomienie się z zawartością.
W wykorzystaniu tytułów wykształcił się w ostatnich latach jeszcze jeden trend. Tytuły grają w nim rolę wabików. Jest to często nieuczciwa gra z czytelnikiem, obiecująca zawartością tytułu wielkie sensacje. W efekcie po kliknięciu w linijkę tytułu czytelnik zostaje przeniesiony do kolejnej substancji strony www, ogląda reklamy, niestety nagłówek był tylko prowokacją. Obietnica sensacyjnego tekstu w tytule najczęściej nie jest spełniona. Czytelnik doświadcza dysonansu poznawczego i zraża się do wydawcy. Bardzo często nie wraca już na stronę, która wprowadziła go w błąd.
źródło: https://www.internetowi.pl/ – Internet, komputery, informatyka