Jak rozmawiać z klientem na serwisach ogłoszeniowych?

rozmowa-online

Jeśli wystawiasz coś na serwisach ogłoszeniowych, prędzej czy później będziesz zmuszony do integracji z zainteresowanymi zakupem osobami. Od tego, jak szybko będziemy odpowiadać na ich wiadomości i jak wypadniemy w ich oczach, może zależeć, czy uda nam się sprzedać dany przedmiot. Pisząc z takimi osobami, warto pamiętać o kilku uniwersalnych zasadach, które pomogą nam przeprowadzić transakcję szybko i sprawnie.

Zainstaluj odpowiednią aplikację na telefonie

Jeśli serwis, na którym wystawiłeś ogłoszenie, posiada swoją aplikację, koniecznie ją zainstaluj. Dzięki niej będziesz wiedział, kiedy ktoś do Ciebie napisze i od razu dasz mu odpowiedź. Szybki serwis to podstawa sprzedaży. Jeśli klient będzie musiał czekać cały dzień na odpowiedź, uzna, że i tak się z Tobą nie dogada i poszuka danego przedmiotu u kogoś innego. W ten sposób przeoczysz swoją szansę na zarobek. Aplikacja pomaga Ci również monitorować ruch, który przyciąga nasze ogłoszenie oraz na bieżąco je edytować, na przykład, żeby obniżyć jego cenę albo odpisać coś ważnego w jego opisie.

Nie wartościuj swoich klientów

Każdego klienta traktuj tak samo. Nie oceniaj ich po tym, jak dobrze znają się na sprzęcie, który wstawiłeś albo jak wiele błędów ortograficznych robią. Sprzedawcy niestety bardzo szybko wpadają w uprzedzenia, co nie pomaga im sprzedać oferowanych przez nich produktów. Lepiej do każdego podejść tak samo, nie blokować nikogo, tylko dlatego, że pisze zwroty grzecznościowe małą literą i nie wywyższać się nad nikim. W końcu każda osoba, która do nas pisze, jest w stanie nam zapłacić, a to już dostatecznie dobry powód, żeby nie czepiać się niczego niepotrzebnie. Pamiętaj, że obsługa to duża część sukcesu sprzedaży.

Odwiedź na www.nafirme.pl i wyposaż się w jeszcze więcej porad w dziedzinie finansów.

Odpowiadaj na każde zadane pytanie

Nie ważne, czy klient pyta Cię, czy oferta jest dalej aktualna, jaka jest cena albo czy chcesz negocjować. To nie są pytania, które masz prawo wyśmiać. Twoim zadaniem w tej chwili jest zachęcić klienta do zakupu, musisz więc potraktować go cierpliwie. Odpowiadaj na każde pytanie, które Ci zadań, nawet jeśli w twojej głowie brzmi głupio albo niedorzecznie. Po coś w końcu je zadał i chce uzyskać odpowiedź. Poświęć więc te dwie minuty i postaraj się nie dać po sobie znać, że nie uważasz, żeby klient był szczególnie lotny. Czasami na serwisach ogłoszeniowych spotkasz dziwnych ludzi i musisz umieć sobie z nimi poradzić.

Poprzedni post 3 sposoby zarabiania na blogu – poznaj skuteczny poradnik zarabiania
Następny post Tytuł, śródtytuł, nagłówek – czyli o elementach tekstu ważnych dla SEO